понеділок, 19 серпня 2013 р.

CоціоPART NUMBER 2. [Подорожній нарис. Хмельницька область]


Вже пройшов тиждень, а я тільки сідаю писати, втім, як завжди. Тиждень з моменту моєї поїздки у Хмельницький. Я люблю дорогу, іноді думаю, що не відмовилася б від «життя у дорозі». Поїздка у Хмельницький дала мені можливість їхати 10 годин, і хоча я помітно стомилася, все ж змогла отримати ласий шматок насолоди. У дорозі я завжди роблю вигляд, що не спостерігаю за людьми, хоча і не завжди спостерігаю. Однак, коли людина все ж помічає надмірну увагу до власної персони, вона стає іншою, намагається бути ідеальною і вигаданою. Ось жінка, яка цього не помічає, тихенько говорить до маленьких курчат, яких везе у коробці «Чі-чі, зараз додому доїдете», промовляє це дуже мило, на моєму обличчі з’являється посмішка, від жінки віє теплом. Наступна зупинка, і вона вдома, як і обіцяла своїм вихованцям. У Шепетівці сідає сім’я, яка везе студентку-першокурсницю на навчання у Київ, три сестри, одна з яких та сама студентка, бабуся, дідусь, тато і мама. Бабуся одразу дістає окуляри і починає читати газету «Лото», таку газету я зустрічаю вперше, поряд з нею сидить онука, помітно нервує, дзвонить і запитує, чи її точно зустрінуть у Києві, розумію, що це і є студентка. На іншу онуку, бабуся лається, щоб та розчесала волосся «бо на голові решето». Ще кілька помітних і не надто помітних персонажів. Мою увагу привертають міста, провінційні, брудні, чисті, міста Хмельницької області. Нетішин приємно дивує, у місті багато супермаркетів, на ринку павільйон із спортивними велосипедами. Просто у дворах між будинками, деякі з них, до речі, мають 14 поверхів, ростуть сосни. Так звані, фільтри повітря, хоча, це мало допомагає, міська влада, в свою чергу, компенсує АЕС дешевими цінами на комунальні послуги. Далі Славута, про це місто можу сказати лише одне – жахливі дороги, настільки жахливі, що я пригадала вислів «Все не людське, то славуцьке». Автобус трусило так, що помітки, які я робила у блокноті виглядали, як рецепт лікаря. Шепетівку об’їжджали стороною, тому нічого суттєвого я не помітила, крім вищезгаданої сім’ї. Наступне місто Староконстянтинів, це місто шокувало мене похоронною символікою при в’їзді, у прямому сенсі, по обидві сторони дороги на парканах житлових будинків розвішені вінки для продажу, що називається «Старкон вітає вас! Будемо здивовані, якщо ви повернетеся!». У самому місті багато російських назв, наприклад кафе «Уют» і чому не «Затишок», або ж «Магазин и восточные сладости» і чому не «Магазин і східні солодощі». Мене це дуже здивувало, бо у Рівненській області я такого не зустрічала. Коли їдеш по місту, то на будівлях можна помітити символіку «Свободи», яка перекреслена, а над нею красується «Серп і молот», така собі радянщина сьогодення. Ще я помітила брутальну зупинку «Школа» і це не окраїні міста, навіть у лісі. Староконстянтинів справді запам’ятався найбільш яскраво, своєю брутальністю, русифікованістю і тим, що наш автобус зламався. Загалом, в усіх провінційних містах Хмельницької області типові автовокзали, дороги, люди, у Рівненській області таке ж, певно, це і є наш Захід. Місто Хмельницький – це розмови, дев’ятий поверх, хлопчик з дредами і мої переживання, втім, словами це не описати, не хочеться, надто сакральне. 

23:14
19.08.2013

Немає коментарів:

Дописати коментар